zaterdag 15 maart 2008

Vakantie

Het is eindelijk vakantie, een hele week niet naar het labo want hier is het ‘Semana Santa’ en dan wordt er niet gewerkt.
Het waren drukke weken, bijna elke dag ergens naartoe, vorige woensdag feestje met een hele bende Italianen (waaronder Bruno en Nunzia) en Hannah, een Braziliaanse, op het kot van 1 van hen. Het was heel gezellig en wel grappig hoe sommigen Engels proberen te spreken. Daarna nog naar het oude stadsgedeelte. Nu blijkt dat Santiago niet zo’n grote stad is want je komt er elke dag wel mensen tegen die je kent. Het probleem voor mij is dat ik elke dag rond 10u in het labo moet zijn en dus niet tot een stuk in de nacht kan wegblijven, gelukkig had ik Nunzia om samen mee naar huis te gaan.


Vorig weekend is dan Valerie uit België gekomen, samen met een kleine vracht verse kleren, een doos verrassingen die snel vermindert (mmm, chocolade...) en een mysterieuze envelop die ik pas op mijn verjaardag mag openmaken (dit worden nog 3 lange weken). De vrijdagavond hadden we verjaaardagsdiner en –feestje van 2 collega’s van het labo, heel gezellig, veel lachen, drinken en heel veel foto’s.

De zaterdag heb ik haar de meest interessante plekjes getoond in Santiago waaronder ook bars, winkels, de kathedraal, een park, …En ’s avonds mochten we naar een discotheek waar een vriendin een optredentje had met een dansgroepje, dat bleek een privé-feestje van 1 of ander bedrijf, met een Hollandse portier.
Zondag hebben we dan de trein genomen naar A Coruña. Dat was ook de moeite, we hebben de hele stad bezocht, heel ver gewandeld, veel gezien: de wilde zee, de haven, vissersbootjes, gezellige pleintjes, we hebben ook op het strand gelopen, een foto van de buitenkant van het voetbalstadion getrokken, Spanjaarden gezien die moesten gaan stemmen, superslechte chocolademelk gedronken (eigenlijk gegeten want twas meer choco dan melk, de lepel bleef zelfs rechtopstaan in de tas), aperitief gedronken in een bar vol met mannen die naar het voetbal aan het staren waren en dan de trein terug naar Santiago.

Maandag moest ik enkel de namiddag naar het labo (16u30) en hadden we nog genoeg tijd om te gaan shoppen en afscheid te nemen…

Woensdag had ik uiteindelijk mijn 1e Spaanse les, 10 minuten te laat toegekomen, het was niet zo moeilijk en ‘s avonds ben ik dan weer met de Italianen weggeweest. Donderdag met vrienden van Irina uit haar Spaanse les naar het oude stadsgedeelte geweest en gaan dansen. Onder andere met Jan uit Duitsland, Emily uit Engeland, Irina, Elenora uit Polen, Gimo uit Duitsland en nog heel wat andere mensen waarvan ik mij de namen niet kan herinneren.


Gisteren afscheid genomen van iedereen in het labo. Er gaan er veel naar huis, ook Susana, waarmee ik nog iets gaan eten ben ’s avonds.
Dit weekend wordt, denk ik, rustig, er staan vooral huishoudelijke taken op het programma, zoals kamer opruimen, stofzuigen, de was doen, strijken, en ga zo maar door…
Maandag heb ik een busreis gepland en ga ik Ruth in Salamanca bezoeken !
Tot de volgende…

Geen opmerkingen: