dinsdag 8 april 2008

Wat gaat de tijd snel zeg...

Ik zit ondertussen over de helft van mijn verblijf hier in Santiago en het is alweer meer dan een week geleden dat ik hier iets achterliet. Eigenlijk valt er ook niet zo veel te vertellen. Het hoogtepunt van de voorbije week was natuurlijk mijn verjaardag ! De rest van de week werd gevuld met Spaanse lessen, een beetje labowerk, heel wat terrasjes bij lente- en zomerweer, geen jassen en paraplu's en redelijk wat huishoudelijk werk, nogmaals...
Donderdagavond 00u02 : de eerste beller aan de lijn. Een aangename, Italiaanse verrassing, want ik had eigenlijk onze papa verwacht. Maar goed, er volgden nog heel wat smsjes, mails, de mysterieuze envelop en post uit Belgiƫ. Allen bedankt daarvoor !!
Vrijdag, een niet zo normale dag op het labo. Geprofiteerd van het feit dat mijn begeleider er niet was, dus lang geslapen, lang geluncht, van het zonnetje genoten in het park, mijn Spaans geoefend met Nunzia die geen Engels kan en dan de namiddag uiteindelijk toch nog begonnen om 17u. Na enkele proefjes pralines uitgedeeld die uiteraard enthousiast ontvangen werden. Belgische ? Nee, geen Belgische, maar uit de Carrefour, de Belgische komen er ooit wel aan, heb ik beloofd. Bij deze, mama en papa: gelieve bij jullie bezoek genoeg voorraad mee te brengen.
Ik heb er dan ook maar een superkorte namiddag van gemaakt en ben terrasje gaan doen met alweer Nunzia, die trouwens zegt dat mijn Spaans dagelijks verbetert :-) Wat een onderonsje zou worden, werd al snel een gezellig samenzijn, in de blakende zon met Toni, Paulo, Renato, Maria en ga zo maar door. Santiago is echt niet groot en bij dat mooie weer loopt iedereen op straat, de terrassen zijn groot en talrijk maar toch te klein voor al dat volk ! Het was heel gezellig, te gezellig zelfs want we hadden bijna onze afspraak gemist. We gingen namelijk 's avonds de trein naar Vigo nemen met enkele van ons labo omdat daar een groot feest was, werd mij verteld, ideaal om mijn verjaardag te vieren. Daar aangekomen, eerst heel wat drank ingeslagen en naar een bataljon geweest. Wat erop neerkomt dat alle jongeren op straat komen om te babbelen, nieuwe mensen te leren kennen maar vooral om te drinken, en dat werd snel duidelijk. Daarna werden we door Carmen nog langs enkele clubs geleid om daarna de 2e trein terug naar Santiago te nemen en in mijn bedje te kruipen, moe van het stappen, dansen, drinken en Spaans spreken.
Het was met andere woorden een goedgevulde, meer dan 24-uur-durende, maar vooral een geslaagde verjaardag in het buitenland !
Zaterdag probeerde ik dan lang te slapen, maar met dat zomerweer liep ik toch liever buiten, dus zijn we terrasje gaan doen en 's avonds zijn we pannenkoeken gaan eten bij Roman en Celia, 2 Fransen. Daarna nog iets gaan drinken en op een redelijk uur gaan slapen. Zondag zelfde verhaal, terrasje gedaan, in het park gelegen, ...
En toen begon alweer een nieuwe week in het labo, deze week zonder al de professoren wegens een congres in Barcelona, maar jammer genoeg opnieuw met lage temperaturen en regen :-((
Ciao !!

Geen opmerkingen: